گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۹ ب.ظ

برنامه کوهپیمایی ناهار خوران گرگان

ورزش یکی از مسائلی که به خودی خود مفید  است. اما بعضی از ورزش ها نفع بیشتری برای آدمی به ارمغان می آورد و ابعاد بیشتری از سبک زندگی مان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. کوهنوردی و کوهپیمایی از این قبیل هستند که علاوه بر تربیت جسم، تربیت روح آدمی را نیز به عهده می گیرد. افرادی که تجربه کوهپیمایی را دارند(حتی در حد آماتور) این مهم را دریافته اند که کوهپیمایی روح آنان را سبک و بزرگ میکند. 

(عکس تزئینی است)

باید از خواب صبح جمعه ات کم کنی و بی ریا و بدون هیچ رقابتی و یا اندک رقابتی که سالم است، خودت رو به بالا برسونی و جوایزی در هر مرحله هم دریافت کنی. چشمه اول، چشمه دوم و سوم همه هدایایی است که طبیعت ناهارخوران به شما ارزانی داشته؛ تا هم آبی بنوشی و کمی خستگی رفع کنی و روحت با شنیدن صدای شرشر آب، جلایی یابد و بری بالاتر. حس طبیعت دوستی و نوع دوستی مان در این برنامه شکوفا می شود و آنجاست که می فهمی چقدر به مردم شهرت، کشورت و تمام زمین، علاقه داری و به طبیعت عشق می ورزی. آنجاست که پی به این نکته می بری که چقدر مهم است که به طبیعت احترام بگذاریم.

به همین منظور گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا، برنامه کوهپیمایی رو برای هر هفته صبح جمعه، در نظر دارد که شرایط حضور به این صورت است:

ویژه آقایان

به همراه داشتن صبحانه مختصر و سبک ( نان و خرما، میوه و از این قبیل)

استفاده از لباس و کفش مناسب

حضور به موقع و منظم( ساعت و مکان حرکت متعاقبا اعلام می شود)

ثبت نام از طریق ارسال پیامک به شماره 09353629379 به صورت ذیل:

 متن (کوهپیمایی. نام و نام خانوادگی. سن. نام محل تحصیل) را ارسال کنید.

نکات مهم

در زمانهای گذشته که امکان دسترسی به وسایل نقلیه و چهارپایان برای همگان میسر نبود، بسیاری از مردم مسیرهای طولانی را با پای پیاده می‌‌پیمودند. برخی روایات حکایت از شکایت این مردمان نسبت به سختی این راهپیمایی‌‌‌ها دارد. برای حل این مشکل، پیامبر اکرم(ص) توصیه‌‌هایی را به آنان نموده‌‌اند که شاید امروزه نیز در ورزش‌‌هایی چون کویر نوردی و کوهنوردی به آنها نیاز داشته باشیم. استفاده از سرعت نسبتاً بالا در حرکت(1) و همچنین بستن شکم و کمر(2) از جمله آن توصیه‌‌ها است.

همچنین توصیه شده است در راه رفتن دست‌‌ها در اطراف بدن رها نباشند(3)و پیاده‌‌روی نیز با سرعت متناسب باشد؛

1-1)      فَقَالَ لَهُمُ اسْتَعِینُوا بِالنَّسْلِ، من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 295.

2-2)      فَقَالَ شُدُّوا أُزُرَکُمْ وَ اسْتَبْطِنُوا، همان.

3-3)       در برخی روایات با واژه «المطیطاء» آمده است؛ وسائل الشیعه، ج 11، ص 457.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">