گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۶ ب.ظ

آموزش روضه خوانی و ذکر مصیبت

در روایات و سیره عملی انبیاء و اولیای الهی از گریه به عنوان سلاح مومن و حتی فرد خطاکار یاد شده است. به عنوان نمونه در فراز  پایانی دعای کمیل می خوانیم " إرحم مَن رأسُ ماله الرجاء و سلاحه البکاءُ ". خدایا رحم کن بر کسی که سرمایه اش امید و اسلحه اش گریه است. از این رو در تاریخ انبیاء و اولیای الهی فراوان داریم که از این اسلحه نهایت استفاده رو برده اند و به درجاتی والا دست یافته اند؛ مانند حضرت آدم علیه السلام و...

همچنین گریه انداختن دیگران بر مصیبت اهل بیت علیهم السلام نیز دارای ثواب فراوانی است که روایت مشهوری از امام صادق علیه السلام در این خصوص داریم که حضرت می فرمایند: من بکی او ابکی او تباکی وجب له الجنه. در همین راستا گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا گرگان جهت توانمند سازی طلاب در امر تبلیغ و تقویت منبر، اقدام به برگزاری روضه خوانی کاربردی و عملی نموده است که شرایط آن به شرح ذیل است:

آخرین مهلت ثبت نام: 15 آبان 95

ظرفیت محدود است و اولویت با طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان و افرادی که زودتر ثبت نام نمایند می باشد.

طریقه ثبت نام: ارسال متن ( روضه خوانی. نام و نام خانوادگی. پایه تحصیلی. نام حوزه علمیه) به شماره همراه 09353629379

مکان برگزاری: حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان

زمان: شنبه ها و سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء ( 6 هفته - 12 جلسه)

مربی: حجت الاسلام ناظوری، طلبه سال پنجم سفیران هدایت گرگان

*** دوستانی که اقدام به ثبت نام می نمایند یک روضه آماده داشته باشند   تا با اجرا در حضور مربی محترم، ایشان بتوانند سطح کلاس را مشخص نمایند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۲۶
به رنگ خدا

مکرر از حضرت آقا در خصوص حرکت نظام اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی، شنیده ایم.پیچ تاریخی، تمدن اسلامی، تمدن نوین اسلامی، تمدن بین المللی اسلامی، بیداری اسلامی، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و... همه برایمان آشناست. اما چه اندازه این واژ ها و عبارات را عمیق تر مورد بررسی قرار داده ایم!؟ چه اندازه  در شناخت ابعاد نظری و عملی سیره رهبری عزیز سعی و تلاش نموده ایم!؟ خط فکری رهبری چه سیری را دنبال می کند!؟  شاید لازم باشد در ابتدا این نکته بیان شود که این بیانات ارزشمند مختص به سالهای اخیر نبوده و مربوط به اوایل انقلاب و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ و همه بیانات امام خامنه ای که ثبت و ضبط است موید این ادعاست.

رهبر انقلاب می فرمایند:

امروز تاریخ جهان و بشریت بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است. این پیچ تاریخی عبارت است از تحول از سیطره‌ی دیکتاتوری‌ بین‌المللی صهیونیستی به آزادی ملت‌ها و حاکمیت ارزش‌های معنوی و الهی و تبدیل اوضاع جهان به یک شکل و هندسه‌ی جدید[1].

ایفای نقش مؤثر ایران در این پیچ تاریخی نیز تا حد زیادی به انجام وظیفه‌ی مسئولان، دانشگاهیان و حوزویان وابسته است[2]. اگر مردم ایران در مقطع کنونی در برابر فشارهای وارده از سوی غرب، ایستادگی و مقاومت به خرج دهند، ملت ایران پیروز خواهد شد و آن‌وقت، مسیر تاریخ عوض خواهد شد و زمینه‌ی ظهور ولیّ ‌امر و ولیّ‌ عصر أرواحنا‌له ‌الفداءآماده خواهد شد[3].



[1] - بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها 22/05/91؛

     بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی 10/11/91

[2] - بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها 22/05/91

[3] - بیانات در دیدار مردم قم 19/10/91

با عنایت به اهمیت این مسئله گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا اقدام به تهیه جزوه ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی با عنوان "نقطه آغاز یک بحث" نموده است که فایل pdf آن برای دانلود علاقه مندان در همین پست قرار داده می شود.

به ادامه مطلب بروید

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۱۹
به رنگ خدا
جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۹ ب.ظ

برنامه کوهپیمایی ناهار خوران گرگان

ورزش یکی از مسائلی که به خودی خود مفید  است. اما بعضی از ورزش ها نفع بیشتری برای آدمی به ارمغان می آورد و ابعاد بیشتری از سبک زندگی مان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. کوهنوردی و کوهپیمایی از این قبیل هستند که علاوه بر تربیت جسم، تربیت روح آدمی را نیز به عهده می گیرد. افرادی که تجربه کوهپیمایی را دارند(حتی در حد آماتور) این مهم را دریافته اند که کوهپیمایی روح آنان را سبک و بزرگ میکند. 

(عکس تزئینی است)

باید از خواب صبح جمعه ات کم کنی و بی ریا و بدون هیچ رقابتی و یا اندک رقابتی که سالم است، خودت رو به بالا برسونی و جوایزی در هر مرحله هم دریافت کنی. چشمه اول، چشمه دوم و سوم همه هدایایی است که طبیعت ناهارخوران به شما ارزانی داشته؛ تا هم آبی بنوشی و کمی خستگی رفع کنی و روحت با شنیدن صدای شرشر آب، جلایی یابد و بری بالاتر. حس طبیعت دوستی و نوع دوستی مان در این برنامه شکوفا می شود و آنجاست که می فهمی چقدر به مردم شهرت، کشورت و تمام زمین، علاقه داری و به طبیعت عشق می ورزی. آنجاست که پی به این نکته می بری که چقدر مهم است که به طبیعت احترام بگذاریم.

به همین منظور گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا، برنامه کوهپیمایی رو برای هر هفته صبح جمعه، در نظر دارد که شرایط حضور به این صورت است:

ویژه آقایان

به همراه داشتن صبحانه مختصر و سبک ( نان و خرما، میوه و از این قبیل)

استفاده از لباس و کفش مناسب

حضور به موقع و منظم( ساعت و مکان حرکت متعاقبا اعلام می شود)

ثبت نام از طریق ارسال پیامک به شماره 09353629379 به صورت ذیل:

 متن (کوهپیمایی. نام و نام خانوادگی. سن. نام محل تحصیل) را ارسال کنید.

نکات مهم

در زمانهای گذشته که امکان دسترسی به وسایل نقلیه و چهارپایان برای همگان میسر نبود، بسیاری از مردم مسیرهای طولانی را با پای پیاده می‌‌پیمودند. برخی روایات حکایت از شکایت این مردمان نسبت به سختی این راهپیمایی‌‌‌ها دارد. برای حل این مشکل، پیامبر اکرم(ص) توصیه‌‌هایی را به آنان نموده‌‌اند که شاید امروزه نیز در ورزش‌‌هایی چون کویر نوردی و کوهنوردی به آنها نیاز داشته باشیم. استفاده از سرعت نسبتاً بالا در حرکت(1) و همچنین بستن شکم و کمر(2) از جمله آن توصیه‌‌ها است.

همچنین توصیه شده است در راه رفتن دست‌‌ها در اطراف بدن رها نباشند(3)و پیاده‌‌روی نیز با سرعت متناسب باشد؛

1-1)      فَقَالَ لَهُمُ اسْتَعِینُوا بِالنَّسْلِ، من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 295.

2-2)      فَقَالَ شُدُّوا أُزُرَکُمْ وَ اسْتَبْطِنُوا، همان.

3-3)       در برخی روایات با واژه «المطیطاء» آمده است؛ وسائل الشیعه، ج 11، ص 457.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۴:۳۹
به رنگ خدا

بخشی از فرمایشات ارزشمند امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص جلوگیری از تحریف امام راحل و تمسک به اصول آن بزرگوار:

امام یک اصولی دارد، یک مبانی‌ای دارد؛ این مبانی در طول ده سال دوران حاکمیّت اسلامی و پیش از آن در طول پانزده سال دوران نهضت، در بیانات گوناگون بیان شده است؛ اصول امام را در این بیانات میشود پیدا کرد؛ این اصول را، این خطوط را کنار هم که بگذاریم، یک شاکله‌ای از امام بزرگوار تشکیل خواهد شد؛ شخصیّت امام این است1394/03/14. آنچه که امام بزرگوار از اظهارات خود، از گفته‌های خود، از نوشته‌های خود در میان ما باقی گذاشت، بیّنات است، محکمات است؛ متشابهات نیست که کسی آنها را نفهمد. آخرین سخن امام هم وصیتنامه‌ی امام است. من همیشه به مسئولین و کسانی که در دولتهای گوناگون یک کار مهمی دستشان بوده است، توصیه میکردم که به وصیتنامه‌ی امام مراجعه کنند. وصیتنامه‌ی امام، لبّ ارزشهای مورد نظر امام است؛ اینها را امام باقی گذاشته، زنده گذاشته است. لذاست که این ارزشها قابل تحریف نیست، قابل تغییر نیست. بله، ندیده گرفتن اینها امری است که میسر است برای کسانی که بخواهند ندیده بگیرند1392/04/23.

فیلم کامل قرائت وصیت نامه امام راحل، توسط امام خامنه ای را از اینجا مشاهده نمائید.

به همین منظور گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا برای اولین بار مباحثه کتاب وصیت نامه سیاسی - الهی امام راحل را در سال 93-94 در حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان آغاز نمود.با عنابت به اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین علاقه طلاب به بحث و شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی امام ره، امسال نیز باز خوانی اصول امام در صدر برنامه های این گروه قرار گرفت که شرایط اجرای برنامه به شرح ذیل است.

به ادامه مطلب مراجعه نمائید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۲۰:۰۹
به رنگ خدا
چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۸ ب.ظ

سری اول تراکت های آماده چاپ رزق معنوی

تراکت های رزق معنوی قابل چاپ بر روی کاغذ a4 رنگی (خودمون همین کار رو می کنیم)، چون هزینه کمتری داره و میشه مداومت داشته باشیم بر اینکه این تراکت های رو با موضوعات مختلف و در مناسبت های مختلف توزیع نمود.
در زیر سری اول تراکت ها رو مشاهده می کنید که همین ایام در گرگان و برخی از روستاهای استان که دوستان ما و اعضای گروه امکان فعالیت داشتند، بین عزاداران حسینی توزیع شد. توی هر برگه A4 هشت تراکت رو منظم قرار بدید و اقدام به چاپ کنید و سپس بُرش بدید.
ضمنا در صورتی که لایه باز هر کدوم از این تراکت ها رو خواستید در قسمت نظرات آدرس ایمیل خودتون رو بنویسید تا در اسرع وقت براتون ارسال کنیم.

ادامه تراکت ها را در ادامه مطلب ببینید
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۵ ، ۱۵:۱۸
به رنگ خدا

ایام ماه محرم الحرام 

و شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین علیه اسلام و یاران وفادارشان تسلیت باد.

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

به رنگ خدا
چهارشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵ ب.ظ

مسابقه کتابخوانی انسان 250 ساله

عنوان "انسان 250 ساله"، اولین بار توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی در دومین کنگره جهانی امام رضا علیه السلام (مرداد 1365) درباره عنصر جهاد و مبازره سیاسی در زندگی ائمه علیهم السلام است. کتاب انسان 250 ساله تصویرگر حرکت یکپارچه و پیوسته ائمه علیهم السلام به سوی مقصدی واحد است.

کتاب مذکور که در هفده فصل تهیه گردیده است، حاوی بیانات و مقالات رهبر انقلاب حفظه الله و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی و مبارزاتی معصومین علیهم السلام ( پیامبر اعظم ص تا امام عسکری ع و غایت حرکت انسان 250 ساله) می باشد.

مقام معظم رهبری معتقدند که زندگی این بزرگواران، علی رغم تفاوت ظاهری در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است که از سال دهم، یازدهم هجری شروع می‌شود و دویست‌و‌پنجاه سال ادامه پیدا می‌کند و به سال دویست‌وشصت ـ آغاز غیبت صغری ـ خاتمه پیدا می‌کند. هدفِ همه ایشان یک هدفِ بوده، یک هدفِ سیاسی و آن عبارت است از برقراری حکومت اسلامی یا به تعبیر ایشان حکومت علوی. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همان سال‌های پنجاه شمسی تا به اکنون، هرجا سخنی درباره اهل‌بیت داشته‌اند، عموماً با این دید به زندگی ایشان نگاه کرده‌اند.

گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا گرگان در راستای تقویت بنیه فکری عقیدتی نسل جوان به خصوص طلاب و دانشجویان در زمینه حرکت سیاسی اجتماعی ائمه علیهم السلام اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی این کتاب ارزنده  نموده است.

دانلود کتاب

تقویم اجرایی مسابقه

آخرین مهلت ثبت نام: تا 15آذر تمدید شد.   تا 30 آذر 95 تمدید شد.

زمان برگزاری مسابقه:

شروع: روز سه شنبه، 12 بهمن 95 رأس ساعت 9.30 صبح، پرسشنامه بر روی سایت قرار می گیرد.

پایان: روز  جمعه، 15 بهمن95، رأس ساعت 24

بدین ترتیب بیش از 3 روز مهلت برای پاسخ دهی(پیامکی) می باشد.

زمان معرفی برندگان: 22 بهمن 95 از طریق ارسال پیامک.

گروه سنی مخاطب: 15 سال به بالا

تعداد سوالات: 14 سوال تستی

جوایز: کارت هدیه( به 3نفر )+لوح تقدیر ( به 5نفر )

روش ثبت نام: ارسال پیامک به شماره همراه09353629379 بصورت ذیل:

>>> انسان250ساله. نام و نام خانوادگی. سن <<<

روش ارسال پیامک پاسخ:

بعد از نوشتن نام و نام خانوادگی، عدد گزینه های درست را از چپ به راست ارسال نمائید.

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۵
به رنگ خدا