گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ب.ظ

سومین مسابقه پیامکی گفتمان ولایت

ضمن عرض سلام و تبریک میلاد مسعود بنیانگذار اولین نظام اسلامی، حضرت محمدمصطفی صلوات الله علیه و آله و سلم، و ششمین امام هدایت، حضرت امام صادق علیه السلام؛ جلسات سوم و چهارم گفتمان ولایت در وقت مقرر(هفته گذشته و امشب) و در حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان برگزار گردید.

به همین مناسبت و طبق برنامه ریزی قبلی این هفته دو سوال از محدوده جزوه مطرح می شود که از عزیزان خواهشمند است پس از مطالعه محدوده جزوه نقطه آغاز یک بحث، فقط عدد گزینه های درست را به ترتیب به شماره پیامکی گروه به رنگ خدا به شماره 09353629379 ارسال نمایند.

با توجه به اینکه تعداد دو سوال مطرح شده است، شما یک پیامک دوعددی ارسال نمائید. 

مثال: 24 .......... در این مثال پاسخ  سوال اول 2 و پاسخ سوال دوم 4 می باشد.

....................................................................................

سوال یک: کدام گزینه به ترتیب بخش حقیقی و بخش ابزاری تمدن نوین اسلامی را به درستی بیان می کند؟

1)      سبک زندگی، سبک ازدواج، مسئله خانواده و ... اقتدار سیاسی و نظامی، علم، تبلیغ

2)      اقتدار سیاسی و نظامی، علم، تبلیغ سبک زندگی و رفتار اجتماعی ما در جامعه و خانواده

3)      مسئله سیاست، اقتصاد، اختراع مسئله خانواده، مسئله خط و زبان، نوع لباس و معماری

4)      اعتبار بین المللی، صنعت، اختراع رفتار ما در ورزش، رفتار ما با پلیس، نوع خوراک

سوال دو: اساس قضاوت درباره یک تمدن و لازمه حرکت یک تمدن، به ترتیب در کدام گزینه بیان شده است؟

1)      مبتنی بر اخلاق مردم  – ایمان

2)      رفتار اجتماعی و سبک زندگی مردم ایمان و ایدئولوژی

3)      مبتنی بر ایمان حرکت جمعی مردم

4)      پیشرفت صنعتی ایمان و ایدئولوژی

..........................

 

مهلت پاسخگویی: تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخه 95/10/01

منبع: جزوه نفطه آغاز یک بحث. دانلود جزوه

محدوده مورد سوال: از صفحه 16 الی 35جزوه.

جایزه: به سه نفر برنده( در صورت لزوم به قیدقرعه) کد شارژ 5000 تومانی تلفن همراه اهدا می شود.

** دوستانی که در مباحثه حضوری شرکت می کنند از دو امتیاز در قرعه کشی بهره می برند و بدیهی است احتمال برنده شدنشان بیشتر از سایرین است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۲۰:۳۱
به رنگ خدا

به گزارش گلستان24، مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب انسان ۲۵۰ ساله (بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی ائمه معصومین) توسط گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا برگزار می‌شود.

گفتنی است مهلت ثبت نام مسابقه 30 آذرماه و تاریخ آزمون 12 لغایت 15 بهمن ماه 1395 می باشد.

........................

گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا گرگان ضمن کمال تشکر و قدردانی از مدیر مسئول و عوامل سایت گلستان 24، آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان را از خداوند منان مسئلت می نماید.

لینک خبر+پوستر را از اینجا ببینید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۸
به رنگ خدا
دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۲ ب.ظ

جلسه هفتگی گفتمان ولایت برگزار شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، جلسه مباحثه گفتمان ولایت (جزوه نقطه سرآغاز) رأس ساعت 17/45 روز یکشنبه آغاز و تا ساعت 18/30 ادامه داشت. 

لازم به ذکر است با توجه به اینکه هیچ نهاد و سازمانی در زمینه مالی کمکی به گروه نمی کند؛ ان شاءالله مسابقات پیامکی گفتمان ولایت هر دو جلسه یک بار( دو هفته ای) برگزار می گردد.

با تشکر از همه عزیزانی که در مسابقات پیامکی و کتابخوانی شرکت می کنند.

التماس دعا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۵ ، ۲۰:۳۲
به رنگ خدا

 یک نکته در باب مسئله‌ی مهدویت این است که شما در آثار اسلامی، در آثار شیعی میبینید که از انتظار ظهور حضرت مهدی تعبیر شده است به انتظار فرج. فرج یعنی چه؟ یعنی گشایش. کِی انسان انتظار فرج دارد؟ انتظار گشایش دارد؟ وقتی یک فروبستگی ای وجود داشته باشد، وقتی گرهی هست، وقتی مشکلی هست. در زمینه‌ی وجود مشکل، انسان احتیاج پیدا میکند به فرج؛ یعنی سرانگشتِ گره‌گشا؛ بازکننده‌ی عقده‌های فروبسته. این نکته‌ی مهمی است.

     معنای انتظار فرج به عنوان عبارة أخرای انتظار ظهور، این است که مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهل‌بیت(علیهم السّلام) وضعیتی را که در دنیای واقعی وجود دارد، عقده و گره در زندگی بشر میشناسد. واقعِ قضیه هم همین است. منتظر است که این فروبستگىِ کار بشر، این گرفتاری عمومی انسانیت گشایش پیدا بکند. مسئله، مسئله‌ی گره در کار شخص من و شخص شما نیست. امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) برای اینکه فرج برای همه‌ی بشریت به وجود بیاورد، ظهور میکند که انسان را از فروبستگی نجات بدهد؛ جامعه‌ی بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آینده‌ی بشر را نجات بدهد.

     این معنایش این است که آنچه را که امروز وجود دارد؛ این نظم بشری غیرعادلانه، این نظم بشری ای که در آن انسانهای بیشماری مظلوم واقع میشوند، دلهای بیشماری گمراه میشوند، انسانهای بیشماری فرصت عبودیت خدا را پیدا نمیکنند، مورد رد و اعتراض بشری است که منتظر ظهور امام زمان است. انتظار فرج یعنی قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتی که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگی انسانیت حاکم شده است. این معنی انتظار فرج است(87/05/25).

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۱۱:۴۰
به رنگ خدا
پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۵۵ ب.ظ

متن پاسخ دومین مسابقه هفتگی گفتمان ولایت

رهبر معظم انقلاب در  دیدار با مردم بجنورد می فرمایند:

توصیه‌ی من هم این است: فراموش نکنیم که کار، تلاش، امید، صبر و برنامه‌ریزی، لازمه‌ی حرکت از این مسیرهای مهم است. مسیری که ما داریم حرکت می کنیم، مسیر مهمی است؛ یک مسیری است که میتواند تاریخ جهان را متحول کند؛ کمااینکه دارد تاریخ منطقه را متحول می کند؛ می بینید.

ما از این گردنه‌ها عبور خواهیم کرد. ملت ما چابکتر و شجاع‌تر و تواناتر از این است که در بین این راهها بماند. سی و سه سال است که ما داریم در این مشکلات طی طریق می کنیم؛ روزبه‌روز هم عضلات ما قویتر، آمادگی ما بیشتر، تجربه‌ی ما گرانبهاتر شده.        
البته اساس قضیه، امروز عبارت است از تولید ملی. علاج اصلی و بنیانی، عبارت است از تولید ملی؛ گرانی را این از بین می‌برد، تولید را این افزایش می دهد، اشتغال را این به وجود می آورد، بیکاری را این از بین می‌برد، سرمایه‌های ملی را به کار می‌اندازد، روحیه‌ی استغناء ملت ایران را تقویت می کند. 

** این متن در صفحه 11 جزوه نقطه آغاز یک بحث می باشد. بنابراین دوستانی که گزینه 2 را ارسال کرده اند، پاسخ صحیح داده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۴:۵۵
به رنگ خدا
پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸ ق.ظ

نتیجه دومین مسابقه هفتگی گفتمان ولایت

ضمن عرض تشکر و سپاس فراوان از همه شرکت کنندگان (بیش از 100 نفر) در دومین مسابقه پیامکی گفتمان ولایت؛

قرعه کشی مسابقه انجام گرفت و نتیجه به شماره ایشان اعلام شد. 

شماره برندگان:

346****0912

463****0911

748****0914

امید است هرچه سریعتر نسبت به تعیین اپراتور جهت دریافت شارژ هدیه خود اقدام نمایند.

** یادآوری: باور قلبی ماست که همه عزیزان شرکت کننده، جهت دریافت شارژ در مسابقه شرکت نمیکنند، بلکه جهت بارور نمودن اندیشه خود و همچنین کمک به جریان فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در این مسابقات هفتگی شرکت می کنند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۱:۴۸
به رنگ خدا

با توجه به تعطیلی دو هفته ای فعالیت گروه فرهنگی تبلیغی به رنگ خدا در ایام اربعین حسینی علیه السلام، و به حد نصاب نرسیدن داوطلبان شرکت در مسابقه کتابخوانی انسان 250 ساله، مهلت ثبت نام تا 30 آذر 95 تمدید گردید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرایط آن بر روی پوستر زیر کلیک نمائید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۷
به رنگ خدا
دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۴۸ ب.ظ

16 آذر متعلق به دانشجوی ضد آمریکاست.

به بهانه سالروز 16آذر، روز شهادت سه تن از دانشجویان ضد سلطه در سال 1332 ، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اساتید و دانشجویان علم و صنعت(24/09/87) را بازخوانی می کنیم.

" جنبش دانشجوئی خصلت و خاصیتش در کشور ما لااقل اینجور است - شاید در خیلی از کشورهای دیگر هم باشد - که ضد استکباری، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است. شروع این حرکت یا مقطع شناخته شده‌ی این حرکت، همین 16 آذر است.

جالب است توجه کنید که 16 آذر در سال 32 که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از 28 مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای 28 مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه‌ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می‌آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای 28 مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا 16 آذر در همه‌ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. 16 آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است.

بعد، از آن سال تا سال 42 - که شروع نهضت روحانیت و نهضت دینی و اسلامی در کشور ماست - جنبش دانشجوئی کم و بیش تحرکاتی دارد... یعنی در تمام پانزده سالی که بین 1342 است که شروع نهضت روحانیت باشد، تا 1357 که پیروزی انقلاب اتفاق افتاد، شما در همه جا و دوشادوش روحانیت و در کنار او، جنبش دانشجوئی را مشاهده میکنید. دانشگاه‌های کشور، محیطهای دانشجوئی کشور، مرکز تحرک و فعالیت است و یکی از بازوهای اساسی نهضت در تمام طول این مدت - که این را ما از نزدیک هم خودمان شاهد بودیم؛ هم دوستانی که در کار نهضت و مبارزات بودند و هم همه این را تجربه کرده‌اند و آزموده‌اند - دانشجویانند. بنابراین، دانشگاه‌ها یک بخش لاینفک از نهضت روحانیت بودند".

برای مطالعه متن کامل بیانات کلیک کنید

*****

برای آگاهی بیشتر بر روی لینک های ذیل کلیک نمائید.

نگاهی اجمالی به واقعه 16 آذر1332

مسببان آمریکایی فاجعه 16 آذر 1336+ عکس

شاهدی بر 3قطره خون

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۵:۴۸
به رنگ خدا
يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۷ ب.ظ

دومین مسابقه پیامکی گفتمان ولایت

ضمن عرض سلام و تبریک حلول ماه ربیع الاول، ماه آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ دومین جلسه مباحثه گفتمان ولایت در محل نمازخانه حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان برگزار گردید.

به همین مناسبت و طبق برنامه ریزی قبلی این هفته نیز سوالی از محدوده جزوه مطرح می شود که از عزیزان خواهشمند است پس از مطالعه محدوده جزوه نقطه آغاز یک بحث، فقط عدد گزینه درست را به شماره پیامکی گروه به رنگ خدا به شماره 09353629379 ارسال نمایند.

لازم به ذکر است که برنده مسابقه قبل، جناب آقای حکیمیان از یزد بودند.

...........................

سوال:از منظر امام خامنه ای حفظه الله علاج اصلی و بنیانی که ملت ایران اسلامی را در عبور از گردنه ها، یاری می رساند چیست؟

1: چشم انداز بیست ساله

2: تولید ملی

3: احیای زبان فارسی

4: عدالت اجتماعی

...........................

مهلت پاسخگویی: تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخه 95/09/17

منبع: جزوه نفطه آغاز یک بحث. دانلود جزوه

محدوده مورد سوال: از صفحه 6 الی 15 جزوه.

جایزه: به سه نفر برنده( در صورت لزوم به قیدقرعه) کد شارژ تلفن همراه اهدا می شود.

** دوستانی که در مباحثه حضوری شرکت می کنند از دو امتیاز در قرعه کشی بهره می برند و بدیهی است احتمال برنده شدنشان بیشتر از سایرین است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۷
به رنگ خدا

شهادت رسول اکرم صلوات الله علیه و امام مجتبی علیه السلام تسلیت باد.

به همین بهانه بخش هایی از کتاب انسان 250 ساله را با هم مرور می کنیم.

دوره مدینه، فصل دوم دوران بیست‌وسه ساله رسالت پیغمبر است. سیزده سال در مکه، فصل اوّل بود - که مقدمه فصل دوم محسوب می‌شود - و تقریباً ده سال هم دوران مدینه پیغمبر است که دوران شالوده‌ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام برای همه زمانها و دورانهای تاریخ انسان و همه مکانهاست. البته این الگو، یک الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم؛ لیکن با نگاه به این الگوی کامل، می‌شود شاخصها را شناخت. این شاخصها برای افراد بشر و مسلمانها علامتهایی است که باید به وسیله آنها نسبت به نظامها و انسانها قضاوت کنند. هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی‌ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفّار مکه نبود؛ مسأله، مسأله جهانی بود. پیامبر اکرم این هدف را دنبال می‌کرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد. هدف این بود که پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همه دلها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکانپذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد. این‌که چقدر بتوانند آن را ادامه دهند و بعدیها چقدر بتوانند خودشان را به آن نزدیک کنند، بسته به همّت آنهاست. پیغمبر نمونه را می‌سازد و به همه بشریت و تاریخ ارائه می‌کند.
 
پیغمبر وارد مدینه شد تا این نظام را سرِ پا و کامل کند و آن را برای ابد در تاریخ، به عنوان نمونه بگذارد تا هر کسی در هر جای تاریخ - از بعد از زمان خودش تا قیامت - توانست، مثل آن را به وجود آورد و در دلها شوق ایجاد کند تا انسانها به سوی چنان جامعه‌ای بروند. البته ایجاد چنین نظامی، به پایه‌های اعتقادی و انسانی احتیاج دارد. اوّل باید عقاید و اندیشه‌های صحیحی وجود داشته باشد تا این نظام بر پایه آن افکار بنا شود. پیغمبر این اندیشه‌ها و افکار را در قالب کلمه توحید و عزّت انسان و بقیه معارف اسلامی در دوران سیزده سال مکه تبیین کرده بود؛ بعد هم در مدینه و در تمام آنات و لحظات تا دم مرگ، دائماً این افکار و این معارف بلند را - که پایه‌های این نظامند - به این و آن تفهیم کرد و تعلیم داد.
 
دوم، پایه‌ها و ستونهای انسانی لازم است تا این بنا بر دوش آنها قرار گیرد -چون نظام اسلامی قائم به فرد نیست- پیغمبر بسیاری از این ستونها را هم در مکه به وجود آورده و آماده کرده بود. یک عدّه، صحابه بزرگوار پیغمبر بودند -با اختلاف مرتبه‌ای که داشتند- اینها معلول و محصول تلاش و مجاهدت دوران سخت سیزده‌ساله مکه بودند. یک عدّه هم کسانی بودند که قبل از هجرت پیغمبر، در یثرب با پیام پیغمبر به وجود آمده بودند؛ از قبیل سعدبن‌معاذها و ابی‌ایّوب‌ها و دیگران. بعد هم که پیغمبر آمد، از لحظه ورود، انسان‌سازی را شروع کرد و روزبه‌روز مدیران لایق، انسانهای بزرگ، شجاع، با گذشت، با ایمان، قوی و بامعرفت به عنوان ستونهای مستحکم این بنای شامخ و رفیع، وارد مدینه شدند.
 
هجرت پیغمبر به مدینه - که قبل از ورود پیامبر به این شهر، یثرب نامیده می‌شد و بعد از آمدن آن حضرت، مدینةالنّبی نام گرفت - مثل نسیم خوش بهاری بود که در فضای این شهر پیچید و همه احساس کردند کأنّه گشایشی به‌وجود آمده است؛ لذا دلها متوجّه و بیدار شد. وقتی که مردم شنیدند پیغمبر وارد قُبا شده است - قُبا نزدیک مدینه است و آن حضرت پانزده روز در آن‌جا ماند - شوق دیدن ایشان روزبه‌روز در دل مردم مدینه بیشتر می‌شد. بعضی از مردم به قُبا می‌رفتند و پیغمبر را زیارت می‌کردند و برمی‌گشتند؛ عدّه‌ای هم در مدینه منتظر بودند تا ایشان بیاید. بعد که پیغمبر وارد مدینه شد، این شوق و این نسیم لطیف و ملایم، به توفانی در دلهای مردم تبدیل شد و دلها را عوض کرد. ناگهان احساس کردند که عقاید و عواطف و وابستگیهای قبایلی و تعصّبات آنها، در چهره و رفتار و سخن این مرد محو شده است و با دروازه جدیدی به سوی حقایق عالم آفرینش و معارف اخلاقی آشنا شده‌اند.
 
همین توفان بود که اوّل در دلها انقلاب ایجاد کرد؛ بعد به اطراف مدینه گسترش پیدا کرد؛ سپس دژ طبیعی مکه را تسخیر کرد و سرانجام به راههای دور قدم گذاشت و تا اعماق دو امپراتوری و کشور بزرگِ آن روز پیش رفت؛ و هرجا رفت، دلها را تکان داد و در درون انسانها انقلاب به وجود آورد. مسلمانان در صدر اسلام، ایران و روم را با نیروی ایمان فتح کردند. ملتهای مورد هجوم هم به مجردی که اینها را می‌دیدند، در دلهایشان نیز این ایمان به وجود می‌آمد. شمشیر برای این بود که مانعها و سرکرده‌های زر و زورمدار را از سر راه بردارد؛ والّا توده‌ی مردم، همه جا همان توفان را دریافت کرده بودند و دو امپراتوری عظیم در آن روزگار - یعنی روم و ایران - تا اعماقِ خودشان جزو نظام و کشور اسلامی شده بودند. همه اینها چهل سال طول کشید؛ ده سالش در زمان پیغمبر بود؛ سی سال هم بعد از پیغمبر.
*لازم به یادآوری است که در مورد روز شهادت غریب مدینه، امام حسن مجتبی علیه السلام، دو روز نقل شده است که با کلیک بر اینجا می توانید آگاهی بیشتری در این رابطه کسب کنید. 
** بخشهایی از کتاب انسان 250ساله در قسمت امام حسن مجتبی علیه السلام را در مورخه 16 آبان در وبلاگ درج نمودیم که از اینجا قابل مشاهده و مطالعه می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۶:۴۰
به رنگ خدا