گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا "

گروه فرهنگی تبلیغی " به رنگ خدا" توسط جمعی از طلاب شهرستان گرگان با هدف گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی در سطح عموم جامعه تاسیس شده است.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۳۶ ب.ظ

پاسخ به سوالات آخرین مسابقه سال95

متن پاسخ سوال اول:

البته مى‏دانید دولت از دیانت نمى‏ترسد، تا از بازارى متدین و دعاى اینها یا نفرین آنها وحشت کند؛ دولت از مردم فعال و جوان و احزاب و دانشگاه ملاحظه مى‏کند. باید یک اجتماع دینى که آقاى فلسفى سخنگوى دیانت اسلام صحبت مى‏کند و آقاى خوانسارى از مراجع وقت مى‏خواهد صحبت کند در مسجد سید عزیز اللَّه که حکم یک صندوقخانه را دارد، نباشد من نمى‏دانم این چه فداکارى است؟ باید این امر به توسط یک کرور اعلامیه به تهران و حومه تهران حتى قزوین، قم و بلاد نزدیک و دور منتشر شود و گفته شود و نوشته شود که چون براى این اجتماع، جایى در تهران نیست، خارج تهران در بیابان مى‏رویم. در این صورت از دو حال خارج نیست، یا آنکه با سرنیزه جلوگیرى مى‏کنند و آن خیلى بعید است. آن وقت تکلیف یکسره مى‏شود و ما غالب مى‏شویم و سقوط دولت حتمى است، و یا نمى‏کنند، تمام ناراضیها به شما ملحق مى‏شوند و غوغا مى‏کنند و عظمت مطلب، آنها را از پا درمى‏آورد و طرفین مطلب به نفع مسلمین است(9آبان41).

متن پاسخ سوال دوم:

ما اگر بخواهیم به آن هدف والا، یعنی  ایجاد یک تمدن اسلامی به معنای حقیقی کلمه، که در آن هم دنیا هست و هم آخرت، هم عزت در ملأ اعلی هست و هم عزت در روی زمین است – این آن هدفی است که ما داریم – اگر بخواهیم به این برسیم که این خودش وسیله ای است برای تعالی معنوی روح انسان و عبودیت واقعی که خدای متعال ما را برای آن خلق کرده، اگر اینها را بخواهیم دسترسی پیدا کنیم، احتیاج داریم خیلی کار بکنیم، خیلی تلاش بکنیم و بنیه قوی لازم داریم برای پیشرفت. باید بنیه فرهنگی خود را قوی کنیم، بنیه آحاد مردم و تک تک مردم را(2اردیبهشت92).

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">